«Hvem skal jeg kontakte for spørsmål om meråpent og selvbetjening?»

Fra 1. februar 2024 slutter Biblioteksentralen å selge produkter knyttet til meråpent og selvbetjening. Hva betyr det for bibliotek som tidligere har kjøpt utstyr gjennom oss?

Utlånsautomater, adgangskontroller, infoskjermer og alarmporter. I mange år har Biblioteksentralen forhandlet utstyr til meråpent og selvbetjening i det fysiske biblioteket fra en rekke produsenter (leverandører).

Framover ønsker vi å konsentrere oss om de tjenestene vi utvikler selv, eller produserer i svært tett samarbeid med andre, for eksempel nettsideløsningen i Libry Content og bokhandel- og boktjenestene våre. Da kan vi yte bedre service fra A til Å.

Det betyr at vi avvikler salget av meråpent og selvbetjeningsutstyr. Men hvor skal du da henvende deg med support- og servicespørsmål knyttet til utstyret biblioteket allerede har kjøpt fra oss?

Svaret avhenger av produsent og produkt.

Nederst i artikkelen ser du en oversikt over produsenter og produkter som vi har forhandlet etter 2016. Hvis i tvil om hvilket produkt du har, eller hvilken produsent, send alltid med et bilde av produktet ved henvendelser.

Kom du til denne artikkelen fordi du ønsker å kjøpe nytt meråpent- og selvbetjeningsutstyr? Da anbefaler vi at dere sjekker ut produktene til Redia. Biblioteksentralen er en av eierne av Redia, med en andel på 38 prosent.

Meråpent og selvbetjening: produkter og kontaktinfo

Redia-produkter

• Her har vi avtalt med Redia at de overtar all support og service på deres produkter kjøpt gjennom oss. Biblioteket kan derfor kontakte Redia direkte uten å gå via vårt kundesenter.
  • Klikk her for e-post til Redia Support

Hublet-produkter

• Det er en god stund siden Biblioteksentralen avsluttet salg av Hublet, som er en løsning for utlån av nettbrett på biblioteket, og det er tidligere sendt ut informasjon om dette.
  • Her har vi avtalt med Hublet Oy at de overtar all support og service på deres produkter kjøpt gjennom oss. Biblioteket kan derfor kontakte Hublet Oy direkte uten å gå via vårt kundesenter.
  • Klikk her for e-post til Hublet Support

Lyngsøe, P.V. Supa og Nexbib-produkter

• Her vil vi kontakte alle bibliotek fortløpende som har kjøpt ett eller flere produkt fra en av disse produsentene/leverandørene gjennom oss, for å avklare eventuelle spørsmål.
  • Hvis biblioteket har servicehenvendelser: Bruk kontaktskjemaet vårt og send inn en beskrivelse av det du trenger hjelp til. Legg gjerne ved bilde(r).
  • Klikk her for å komme til kontaktskjemaet vårt

Oversikt over produsenter og produkter

I alt 17 produkter.

Produsent / LeverandørProdukt