Appellfaktorer

Bilde av skjerm - viser appellfaktorer

Stadig flere bibliotek tar i bruk appellfaktorer og lesersørvis i sin litteraturformidling. Biblioteksentralen etablerte derfor et prosjekt knyttet til appellfaktorer i 2020. Prosjektet resulterte i det digitale verktøyet Forrigebok som i dag brukes av ansatte i over 100 bibliotek.

En utviklingspartner med fokus på sluttbrukerne

Jonas Svartberg

Jonas Svartberg Arntzen har jobbet i bibliotekfeltet i 15 år som blant annet utviklingsleder og IT-sjef. Han har hele tiden arbeidet med digitale tjenester og IT i biblioteksektoren. Våren 2021 ble han ansatt i Biblioteksentralen som produkteier for eksterne tjenester.

En enklere måte å dele formidlingsdata

Formidlingsdata - besøkende på Lambertseter bibliotek

Biblioteksentralen ønsker å ta en koordinerende rolle i innsamling og deling av formidlingsdata. Les om planene våre for å etablere en åpen brønn for metadata knyttet til formidling i hele landet.