Skriv så folk kommer til biblioteket ditt

Christine-Calvert-holder-boka-Skriv-godt-bli-forstatt
Skulle du ønske det var lettere å skrive? At du kom raskere i gang – og at flere fikk oppleve alt det fine biblioteket ditt har å by på? Kom på frokostwebinar og lær av én av Norges fremste eksperter på skriveprosessen, tekstdoktor Christine Calvert.

På frokostseminaret vil Calvert snakke direkte til deg som jobber i bibliotek. Hvordan kan du skrive så flere kommer på arrangement ditt, eller hvordan forklare meråpent bibliotek for folk?

På webinaret får du:

• tips til å komme i gang med skrivingen
  • mal for hvordan du kan redigere dine egne og andres tekster så smart som mulig
  • skriveverktøy du kan bruke med det samme webinaret er over

Frostseminaret holdes på plattformen Demio. Du får en lenke til webinaret umiddelbart etter påmelding.

Foredragsholder

Christine Calvert er Norges eneste tekstdoktor og ELSKER bibliotek. Hun har skrevet bøkene «Skriv for nettet – kort og godt», «Skriv så det selger!» og «Skriv godt, bli forstått» (den siste med Ove Dalen). Christine har holdt kurs og foredrag for alt fra Stortinget til SINTEF. Hun er glad i gode tekster, gullsko og sjokolade.

Skriv så folk kommer til biblioteket ditt inngår i en serie digitale frokostseminarer Biblioteksentralen arrangerer i 2023.

Biblioteksentralens formål er å støtte bibliotekenes samfunnsoppdrag. Som samarbeidspartner er det viktig for oss å utvikle tjenester i tett samspill med ansatte i bibliotek. Dette er bakgrunnen for at vi inviterer til frokostseminarer om tjenesteutvikling og metoder våren og forsommeren 2023.

Kommende arrangementer