Bibliotekenes logo

Derfor tar vi bibliotekenes digitale formidling på alvor

Hva må være plass for at du som jobber i bibliotek enklere kan lykkes med aktiv formidling i det digitale rommet?

Det skal Elise Conradi og Inger Nygård, begge produkteiere i Biblioteksentralen, snakke om under parallellseminaret vårt på Biblioteketmøtet i Haugesund, arrangert av Norsk Bibliotekforening.

Klikk her for å se det fulle programmet for torsdag 18. april i Haugesund

For over 150 år siden fikk noen smarte mennesker ideen om å institusjonalisere en arena der folk får gratis tilgang til kunnskap og kultur, til et åpent sted uten skjulte interesser, der vi kan samles på tvers av meninger og bakgrunn og utveksler ideer. Folkebiblioteket. Men for det digitale folkebiblioteket har vi gjort en dårligere jobb med å tenke like stort og grunnleggende. Den digitale kulturen som folk beveger seg i og er sosiale i, kan være en utfordring for demokratiet. Spesielt når disse arenaene er så polariserte at det blir vanskelig for oss å sortere og forstå fakta. Bibliotekene har et stort ansvar i å være en motvekt.

Elise Conradi, i artikkelen Sammen om nyskaping for bibliotek

Kommende arrangementer